Obserwuj w Google News

Netflix nadal traci widzów. Zapowiada opłaty za współdzielenie konta

Sergiusz Kurczuk
2 min. czytania
20.07.2022 11:44

Netflix odnotował kolejny spadek subskrybentów. Szefowie platformy zapowiedzieli wprowadzenie reklam i opłat za współdzielenie konta.

Netflix - logo
fot. Anna Golaszewska/East News

Kolejny kwartał i kolejny spadek liczby widzów platformy Netflix. Serwis odnotował pomniejszenie subskrybentów o 970 tysięcy użytkowników. Prognozy mówią jednak o zwiększeniu tej wartości w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Netflix nadal traci widzów

Do niedawna platforma Netflix była niezatrzymanym przez konkurencję liderem na rynku. Chociaż nadal utrzymuje tę pozycję, od kilku miesięcy pojawiają się doniesienia o tendencji spadkowej liczby użytkowników korzystających z serwisu streamingowego.

Redakcja poleca

Jak podaje The Hollywood Reporter, w ciągu minionych trzech miesięcy spadek liczby subskrybentów pogłębił się o kolejne 970 tysięcy kont. W pierwszym kwartale 2022 roku ta liczba wynosiła 200 tysięcy użytkowników. I tak nie ziścił się jednak najczarniejszy scenariusz ekspertów od gospodarki, którzy przewidywali stratę rzędu 2 milionów widzów. Mimo spadku użytkowników szefowie Netflix patrzą w przyszłość z nadzieją i do końca trzeciego kwartału platforma liczy na wzrost wynoszący milion nowych kont.

Obecnie liczba subskrybentów Netflix wynosi 220,67 milionów. Mimo odnotowania spadku ilości użytkowników, w drugim kwartale przychody osiągnęły 7,97 miliarda dolarów, co stanowi około 8-procentowy wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem, częściowo dzięki większej sile dolara. Dochód netto platformy wyniósł 1,44 miliarda dolarów.

Redakcja poleca

Netflix: reklamy i opłaty za współdzielenie konta przepisem na sukces?

Straty abonentów Netflix stał się ważnym sygnałem dla szefów firmy, która do niedawna chwaliła się dużymi budżetami na kolejne filmy i seriale. Wyniki raportu za I kwartał sprawiły, streamer zaczął ciąć koszty, między innymi za pomocą zwolnień, przewartościowania strategii produkcyjnej, a także przyspieszył pracę nad wprowadzeniem nowego rodzaju subskrypcji - zaimplementowaniu reklam poprzez partnerstwo z firmą Microsoft.

Redakcja poleca

Opcja tańszego abonamentu z reklamami ma wejść w życie na początku 2023 roku. Ta decyzja ma być przepisem na jednoczesny wzrost zysków pochodzących od reklamodawców oraz liczby subskrybentów, kuszonych tańszymi cenami za dostęp do Netflix. Częścią tej strategii jest również podjęcie kroków w celu dodatkowego zarabiania na opcji współdzielenia kont. W sierpniu 2022 roku w Argentynie, na Dominikanie, w Salwadorze, Gwatemali i Hondurasie, zostanie wprowadzona nowa opcja. Będzie można wykupić subkonto podpięte pod główne konto Netflix jednego z użytkowników. Cena za tę usługę będzie wynosić dodatkowe 2,99 dolara miesięcznie (około 13 złotych). W roku 2023 Netflix ma zamiar wdrożyć tę opcję w innych krajach świata. 

RadioZET.pl/The Hollywood Reporter