Netflix zwolnił kolejnych 300 pracowników. Powód? Ten sam co poprzednio. Spadek liczby subskrypcji
Netflix zwalnia pracowników. Z powodu słabych wyników na giełdzie, szefowie giganta VOD szukają sposobów na kolejne cięcia kosztów. Zdecydowano się więc ponownie na masowe zwolnienia.
Netflix po raz kolejny zwolnił swoich pracowników. Po cięciach budżetowych z maja, gigant VOD zdecydował się zwolnić kolejnych 300 pracowników. Powodem spadek liczby subskrypcji i wynikający z niego spadek wartości giełdowej. Szefowie platformy próbują więc ciąć koszty.
Jak podają dziennikarze portalu Variety, którzy jako pierwsi poinformował o trudnej sytuacji platformy, sytuacja wynika bezpośrednio ze słabych wyników pierwszego kwartału 2022 roku. Wtedy Netflix – po raz pierwszy od dziesięciu lat – zanotował spadek liczby subskrypcji. Informacja ta wstrząsnęła wynikami giełdowymi spółki, które od razu znacząco spadły. Jak podaje Variety obecna wartość firmy na amerykańskiej giełdzie spadła o ponad 70% względem początku roku. W czwartek 23 czerwca akcja firmy „chodziła” po 180 dolarów, gdy na początku stycznia jej cena wynosiła aż 600 dolarów.
Netflix zwalnia pracowników. Powodem większa konkurencja i spadek liczby subskrypcji
Powodem tego stanu rzeczy jest zwiększona konkurencja na rynku. W samych Stanach Zjednoczonych w ostatnich miesiącach pojawiło się dwóch kolejnych dużych graczy – Peacock od NBCUniversal i Paramount+ od Paramount. Znacząco w siłę rośnie też Disney+. Firma trafiła do kilku krajów Europy Środkowo-Wschodniej na początku czerwca i już teraz cieszy się ogromnymi wynikami finansowymi. Jak podają dziennikarze portalu Rozrywka.blog, w pierwszym tygodniu do polskiej wersji usługi zapisało się ponad 2 miliony nowych użytkowników.
Masowe zwolnienia w Netflixie wciąż dotyczą ich amerykańskich biur. Netflix wciąż jest globalną firmą z biurami na całym świecie, zatrudniającą ok. 11 tys. ludzi. Drugim powodem zwolnień jest jednak także ogólna sytuacja na rynkach finansowych i strach przed recesją.
Co jednak ciekawe – wedle raportów Variety, Netflix nie zamierza zmniejszać wydatków na zamówione treści. Jak podają dziennikarze amerykańskiego portalu, budżet na nowe treści w 2022 roku wciąż wynosi 17 miliardów dolarów, niewiele mniej niż budżet za 2021 rok. Netflix wyraźnie zdaje sobie sprawę, że musi zacząć dawać widzom wartościowe i konkurencyjne treści, gdyż powoli zaczyna tracić klasyczne filmy i seriale, które przechodzą w ręce nowych platform streamingowych. Czy passa obróci się w kolejnym kwartale roku? Czas pokaże po kolejnym spotkaniu inwestorskim firmy.
Czytaj także: „Królowa“: nowy polski serial Netflixa już na platformie. Będzie hitem? [WIDEO]
RadioZET.pl/Variety/Rozrywka.blog