Obserwuj w Google News

Netflix: kiedy reklamy trafią na platformę streamingową? [DATA]

2 min. czytania
11.05.2022 12:03

Netflix zamierza wprowadzić reklamy, co ma obniżyć opłatę abonamentową za korzystanie z usługi. Kiedy kontrowersyjny pomysł wejdzie w życie?

Netflix - materiał poglądowy
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Przez lata Netflix górował nad wieloma stacjami telewizyjnymi i usługami oferującymi streamowanie filmów i seriali w internecie brakiem jakichkolwiek reklam. Niedługo to się zmieni. Wiemy kiedy na Netflix pojawią się przerywniki reklamowe.

Reklamy na Netflix: znamy datę wdrożenia nowego pomysłu

Bingewatching - termin, który zyskał popularność w dużej mierze dzięki platformie Netflix. Mowa o oglądaniu całego serialu na raz bez większych przerw. Tego typu sposób konsumowania treści niebawem zostanie zakłócony przez reklamy, które mają trafić do popularnego serwisu.

Redakcja poleca

Jak podaje The New York Times, pracownicy Netflix potwierdzili, kiedy kontrowersyjna decyzja, tłumaczona chęcią obniżenia abonamentu za usługę wejdzie w życie. Według nieoficjalnych informacji nowa opcja abonamentowa z reklamami ma pojawić się jeszcze w roku 2022, a dokładnie "pod koniec tego roku". Oczywiście mowa o realiach USA. Trudno przewidzieć, czy nowy, tańszy abonament od razu zostanie zaimplementowany w pozostałych krajach, w których dostępny jest Netflix, w tym w Polsce.

Teoretycznie wprowadzenie reklam na Netflix jest sytuacją, w której zadowoleni są jednakowo użytkownicy, jak i przedstawiciele platformy. Pierwsi dostaną opcję mniejszej opłaty miesięcznej. Drudzy liczą nie tylko na zwiększenie liczby subskrypcji, ale również zdają sobie sprawę, że reklamy przyniosą im dodatkowe przychody.

Redakcja poleca

Netflix: początek końca giganta streamingu?

Wielu znawców upatruje się w dość dziwnych decyzjach szefów Netflix zachwiania pozycji wieloletniego lidera na rynku. Na tego typu obserwację przekłada się raport za miniony kwartał, z którego wynika, że serwis odnotował największy w ciągu 10 lat, spadek liczby użytkowników. Wśród użytkowników słychać natomiast coraz częściej głosy o obniżeniu jakości produkcji oryginalnych Netflix, które do niedawna stały na naprawdę wysokim poziomie.

Na tego typu sytuację wpływ mają zmiany, które w ciągu ostatnich kilku lat dokonały się na rynku platform streamingowych. Pojawiła się mocna konkurencja w postaci Disney+, HBO Max, Amazon Prime Video, czy Apple TV+, oferująca w wielu wypadkach o wiele atrakcyjniejsze pod różnymi względami tytuły w podobnej cenie. Czy to jednak oznacza, że Netflix straci pozycję niekwestionowanego lidera? Trudno powiedzieć. Pomimo ostatnich kłopotów platforma nadal trzyma się mocno i przynajmniej na razie nie ma powodów do obaw.

RadioZET.pl/The New York Times