Obserwuj w Google News

Netflix wprowadzi reklamy? Szefostwo platformy wyjaśniło sytuację

2 min. czytania
09.09.2020 13:22

Netflix ma wiele zalet, a jedną z nich jest brak reklam ustawicznie przerywających nam seans. Jednak, czy ten stan rzeczy się utrzyma? Reed Hastings, współzałożyciel Netfliksa, skomentował kwestię potencjalnego pojawienia się reklam w serwisie.

Netflix z reklamami - na ile realne jest takie rozwiązanie?
fot. Top_CNX / Shutterstock.com

Netflix jest obecnie królem platform streamingowych i cieszy się największą popularnością wśród serwisów VoD. Użytkownicy Netfliksa chwalą go nie tylko za szeroką ofertę filmów i seriali, ale także kwestie techniczne. Możliwość oglądania produkcji offline i absolutny brak reklam znajdują się na samym szczycie listy zalet. Czy to się może jednak zmienić? Czy Netflix wprowadzi do swojego serwisu reklamy i materiały promocyjne pojawiające się przed i w trakcie seansu? 

Netflix z reklamami - czy pojawią się w serwisie?

Wiele serwisów decyduje się na rozszerzenie swojej oferty do dwóch możliwych wariantów: darmowego z reklamami (i pewnymi ograniczeniami) oraz pełnego, w którym reklam nie znajdziemy. Tak działają między innymi Spotifyvod.tvp.pl. Czy Netflix pójdzie w tę samą stronę? Reed Hastings, jeden ze współzałożycieli platformy, rozwiał wszelkie wątpliwości w tej kwestii.

Zobacz także:  Sarah Paulson w serialu "Ratched" Netflixa. Pojawił się ostatni zwiastun przed premierą 

W rozmowie z Variety Reed Hastings dobitnie określił stanowisko Netfliksa w kwestii reklam - nigdy ich nie będzie. Zarząd nie przewiduje wprowadzenia darmowej, przepełnionej reklamami wersji swojego serwisu. Dlaczego?

To przekonanie, że możemy zbudować lepszy, bardziej wartościowy biznes [bez reklam - przyp. red.]. Reklamy wydają się łatwą drogą, dopóki się w to nie wkręcisz. Wtedy zdajesz sobie sprawę, że musisz czerpać te przychody z innych miejsc, bo rynek reklam teraz nie rośnie, a wręcz się kurczy. - Reed Hastings, Netflix

Netflix udostępnił ostatnio wybraną listę filmów i seriali zupełnie za darmo. Obyło się jednak bez reklam, a akcja miała charakter okazjonalny, w celu przyciągnięcia nowych potencjalnych użytkowników.

 

Zobacz także:  Netflix ekranizuje gotycką powieść. Lily James i Armie Hammer w zwiastunie "Rebeki"