Ralph Kaminski krytykowany za współpracę z fast foodem. „Sprzedałeś się”
Ralph Kaminski w ogniu krytyki. Muzyk poinformował, że podjął współpracę z popularną siecią McDonald's. Wcześniej kontrowersje wzbudzał zestaw rapera Maty, który także promował fast food.
![ralph-kaminski-krytykowany-reklama-fast-food](https://gfx.rozrywka.radiozet.pl/var/radiozetrozrywka/storage/images/muzyka/ralph-kaminski-krytykowany-za-wspolprace-z-fast-foodem-sprzedales-sie/19708920-1-pol-PL/Ralph-Kaminski-krytykowany-za-wspolprace-z-fast-foodem.-Sprzedales-sie_content.jpg)
Ralph Kaminski to jeden z najbardziej wyrazistych artystów młodego pokolenia. Jego działalność muzyczna została dostrzeżona zarówno przez słuchaczy, jak i krytyków, a sam Ralph został w 2022 roku nagrodzony Fryderykiem w aż dwóch kategoriach – artysta roku i piosenka poetycka. Wydawać by się mogło, że alternatywny wizerunek muzyka nie pozwoli mu na wchodzenie w liczne komercyjne współprace. Nic bardziej mylnego. Wokalista opublikował w sieci nagranie i poinformował, że rozpoczął współpracę z siecią fast foodów McDonald's. Jak zareagowali jego fani?
Ralph Kaminski w ogniu krytyki: „To sprzeczne z twoimi wartościami”
Piosenkarz udostępnił na Instagramie reklamę sieci McDonald's, a post podpisał datą „17.10.2022”. To właśnie wtedy wystartuje kampania z jego udziałem. Akcja „Bal w Maku” to specjalna okazja dla gości restauracji, by obejrzeć występy artysty nagrane w rozszerzonej rzeczywistości. Dostęp do nich zapewni aktywacja punktów uzbieranych wcześniej w aplikacji. Internautom nie spodobała się nowa współpraca muzyka.
Aż tak dobrze płacą, że hajs ucisza wyrzuty sumienia powodowane promowaniem fast foodów? Większość twoich fanów to nastolatki/młodzi dorośli
- napisała jedna z internautek. Pozostali również nie kryli oburzenia. Wskazywali, że promuje on wśród fanów niezdrowe jedzenie, a do jego słuchaczy należą także dzieci. Podkreślali też, że udział w reklamie wydaje się sprzeczny z wartościami muzyka.
Za promowanie tego czegoś... bo jedzeniem tego nie nazwę. Szkoda, że się tak sprzedałeś.
Jednak nie wszyscy fani Ralpha byli tacy surowi. Część z nich nie rozumiała krytyki i kpili z założenia, że muzycy mogą wpływać na nawyki żywieniowe. To nie pierwszy raz, kiedy McDonald's angażuje do swojej kampanii gwiazdę młodego pokolenia. Wcześniej za współpracę z siecią fast foodów dostało się raperowi Macie. Skrytykowała go wtedy m.in. promująca zdrowe odżywianie Katarzyna Bosacka oraz aktywistka Maja Staśko.