Lidl odpowiada na stanowczy wpis Tomasza Kota. Chodzi o wykorzystanie wizerunku aktora
W sieci sklepów Lidl pojawił się napój bezalkoholowy udający szampana z wizerunkiem Tomasza Kota w roli pana Kleksa. Aktorowi nie spodobało się wykorzystanie jego twarzy w ten sposób, czemu wyraz dał w jednym internetowych wpisów. Przedstawiciele dyskontu odpowiedzieli mu.
![Lidl odpowiada na stanowczy wpis Tomasza Kota. Doszło do złamania prawa?](https://gfx.rozrywka.radiozet.pl/var/g3-radiozetrozrywka/storage/images/filmy/tomasz-kot-odcina-sie-od-produktow-lidla-z-jego-twarza-jest-odpowiedz/22343069-1-pol-PL/Lidl-odpowiada-na-stanowczy-wpis-Tomasza-Kota.-Chodzi-o-wykorzystanie-wizerunku-aktora_content.png)
Choć „Akademia Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego do regularnej dystrybucji trafi dopiero 5 stycznia, to przedpremierowe pokazy już zdążyły rozbić box officowy bank. Jak donosi Gazeta.pl jeszcze przed oficjalną datą film zdążyło obejrzeć niespełna 450 tysięcy widzów, co jest rekordowym wynikiem w kwestii pokazów przedpremierowych.
Zobacz też: Kot oburzony szampanem z wizerunkiem Pana Kleksa. Aktor wydał oświadczenie
„Akademia Pana Kleksa” w Lidlu. Tomasz Kot odcina się od produktów z własną twarzą
W rolę tytułowego pana Kleksa wcielił się Tomasz Kot. Z racji komercjalizacji produkcji, to właśnie twarz aktora pojawiła się na produktach z motywem „Akademii Pana Kleksa”. Jednym z nich jest tzw. „szampan dla dzieci” czyli bezalkoholowy napój zamknięty w butelce przypominającym tę od korkowanego alkoholu. Tomaszowi Kotowi mocno się taki stan rzeczy nie spodobał.
„Oświadczam, iż osobiście nie mam nic wspólnego z reklamą napojów bezalkoholowych imitujących szampany, na których pojawił się mój wizerunek i nie była to moja decyzja. Wszelkie pretensje powinny być kierowane do podmiotów za to odpowiedzialnych” – napisał na Instagramie.
Lidl odpowiada na post Tomasza Kota. Produkty powstały nielegalnie?
Przedstawiciele sieci sklepów Lidl, w których między innymi można znaleźć kontrowersyjny napój, zabrali głos w sprawie na łamach Plejady. „W naszej ofercie przeważają produkty marek własnych, jednak oferujemy także artykuły od producentów zewnętrznych. Produkt, o którym Państwo wspominają, został włączony do naszej oferty wyłącznie w ramach czasowej promocji. Jest to artykuł producenta zewnętrznego – firmę JNT GROUP – który jest dostępny w różnych sieciach handlowych. Zwróciliśmy się do dostawcy z prośbą o stanowisko w tej sprawie” – czytamy na łamach Plejady.
„Dostawca w przesłanym do nas oświadczeniu potwierdził, że zawarł umowę sublicencji z JOYJOY uprawniającą JNT GROUP do korzystania z oznaczeń licencjonowanych, w tym m.in. wizerunków postaci z filmu pt. "Akademia Pana Kleksa"” – dowiadujemy się.
Oznacza to, że produkty nie są stworzone nielegalnie. Nie wyklucza to natomiast faktu, że Tomaszowi Kotowi wykorzystanie jego twarzy w tym celu, może się po prostu nie podobać.
Źródło: Radio ZET/Plejada
- Daniel Martyniuk zabrał głos po aferze w Zakopanem. Klasa?
- Dygant o medycynie estetycznej. „Wyglądam, jakbym miała spotkanie z tirem”
- Małgorzata Ostrowska-Królikowska wystąpi w „Tańcu z Gwiazdami”. Jest komentarz gwiazdy
Alimenty, zmyślone kariery i masa zwolnień. Tak wyglądał 2023 rok w show-biznesie
![Alimenty, zmyślone kariery i masa zwolnień. Tak wyglądał 2023 rok w show-biznesie](https://gfx.rozrywka.radiozet.pl/var/g3-radiozetrozrywka/storage/images/plotki/galeria-najwieksze-afery-i-skandale-w-show-biznesie-w-2023-roku-czy-pamietasz-wszystkie/22306339-1-pol-PL/Alimenty-zmyslone-kariery-i-masa-zwolnien.-Tak-wygladal-2023-rok-w-show-biznesie_article.jpg)