Obserwuj w Google News

Telezakupy zamiast reklam. Tak TV Republika radzi sobie z ostracyzmem dużych firm

2 min. czytania
26.01.2024 12:04

Tomasz Sakiewicz znalazł sposób na bojkot dużych firm, które wycofały reklamy w TV Republika. Mają nim być telezakupy emitowane co pół godziny. Tymczasem odchodzą koleni reklamodawcy.

Tomasz Sakiewicz
fot. WOJCIECH STROZYK/REPORTER

Coraz mniej reklam w TV Republika. Kolejne marki nie chcą być utożsamiane z telewizją Tomasza Sakiewicza. Odpowiedzią na brak reklam są spoty z telezakupami.

TV Republika z telezakupami zamiast reklam

Po rewolucjach w TVP, wielu dotychczasowych pracowników mediów publicznych, którzy są zwolennikami Prawa i Sprawiedliwości, znalazło ostoję w TV Republika. Szybko jednak okazało się, że wolny rynek zweryfikował szkodliwe treści emitowane przez stację. Mowa między innymi o słowach Jana Pietrzaka, który zapraszał uchodźców do nazistowskich obozów koncentracyjnych na terenie Polski.

Tego typu wypowiedzi szybko zniechęciły wielkie firmy, które postanowiły wycofać pakiety reklamowe z mediów Sakiewicza, tym samym pozbawiając je zarobku z emisji reklam. W ciągu kilku tygodni TV Republika straciła wielu reklamodawców. Jak podają Wirtualne Media, znaleziono rozwiązanie tego problemu.

W TV Republika zamiast reklam od 12:00 do 15:00, mniej więcej co 30 minut, emitowane są krótkie spoty z telezakupami. Są to treści reklamowe samej TV Republika, jak i innych mediów Sakiewicza. Prezes stacji postanowił skomentować te zmiany. - Spoty, które mamy, przesunęliśmy na prime time, bo wtedy lepiej się na nich zarabia. I zrobiło się miejsce w ramówce w porach dla gospodyń domowych - powiedział Sakiewicz w rozmowie z Wirtualnymi Mediami. - Telezakupy to dobre źródło zarobków - dodał.

Redakcja poleca

TV Republika traci kolejnych reklamodawców

Czy jednak przychody z telezakupów mogą równać się z umowami reklamowymi wielkich, międzynarodowych firm, takich jak mBank, IKEA, Tarczyński, Adamed Pharma, USP Zdrowie, Provident, otoDom.pl, Pyszne.pl, Media Expert, SkyShowtime, Bank Millennium, Żabka Polska, Storytel Carrefour, Bank Millennium Kaufland czy Wedel? Przypominamy, że reklamodawcy podjęli dedycję o wycofaniu reklam, mimo iż wiązało się to z dodatkowymi kosztami.

Simone Berruto z działu komunikacji korporacyjnej i PR w Mutti Group, potwierdziła, że w TV Republika nie będzie już więcej reklam produktów spożywczych firmy Mutti. - Potwierdzam, że gdy tylko dowiedzieliśmy się o ostatnich treściach w TV Republika, natychmiast postanowiliśmy zdystansować się od tych stwierdzeń, gdyż sprzeciwiamy się jakiejkolwiek dyskryminacji - wyjaśniła przedstawicielka marki.

Redakcja poleca

W lutym 2024 roku z anteny TV Republika znikną też reklamy sieci Delikatesy Centrum, koncernu farmaceutycznego Teva, platformy inwestycyjnej XTB i spółki bukmacherskiej STS. Jak nieoficjalnie podają Wirtualne Media, w ostatnim czasie nie pojawiły się żadne nowe zlecenia od reklamodawców ani agencji mediowych. Natomiast cały czas rośnie liczba widzów TV Republika w serwisie YouTube. Niebawem kanał ma szansę zdobyć milion subskrybentów.

Źródło: Radio ZET/Wirtualne Media

Nie przegap