Obserwuj w Google News

Jak użytkownicy oceniają platformy streamingowe? Netflix nie jest nawet na podium

2 min. czytania
05.10.2023 13:47

Okazuje się, że Netflix uznawany za lidera platform streamingowych poważnie przegrywa z konkurencją. Które serwisy trafiły na podium?

Netflix, Disney+, HBO Max - materiał poglądowy
fot. Sem van der Wal/HOLLANDSE HOOGTE/East News

Która platforma streamingowa jest najlepiej oceniana pod kątem satysfakcji użytkowników? Badania klientów wykazały, że nie chodzi o serwis Netflix, któremu nie udało się zająć żadnego z trzech pierwszych miejsc.

Netflix kontra konkurencja: użytkownicy wybrali najlepszą platformę

Platformy streamingowe są obecnie popularną alternatywą dla tradycyjnej telewizji. W ciągu kilku ostatnich lat pojawiło się wiele nowych serwisów oferujących rozmaite filmy seriale i programy.

Zazwyczaj na pytanie o platformę streamingową do głowy przychodzi Netflix, który stał się synonimem tego typu usługi za sprawą wielu popularnych produkcji, które wpisały się w globalną popkulturę. Konkurencja jednak nie śpi i pod wieloma względami przewyższa serwis, który przetarł szlaki na rynku.

Jak podaje Variety, firma Whip Media przeprowadziła badanie satysfakcji użytkowników platform streamingowych w USA w 2023 roku. Jak wynika z raportu, pierwsze miejsce zajmuje HBO Max. Platforma Warner Bros. powtórzyła swój sukces z zeszłego roku, mimo spadku o 6 punktów w porównaniu z ostatnim badaniem. Finalnie zdobyła 88% całościowego wyniku. Drugie miejsce zajęła niedostępna w Polsce usługa Hulu, należąca do Disneya. Trzecia lokata również zdobył Disney, ponieważ podium zamyka Disney+.

Co ciekawe Netflix jest dopiero na szóstym miejscu. Z roku na rok badania wykazują na spadek oceny serwisu. W 2021 roku miał jeszcze drugie miejsce, a w 2022 czwarte. Należy jednak podkreślić, że opisany powyżej ranking dotyczy wartości treści dostępnych na platformach. Pod względem komfortu użytkowania, jak i sugestii programowych dla abonentów, wciąż góruje nad konkurencją.

Redakcja poleca

Netflix wciąż jest królem platform streamingowych?

Chociaż Netflix przegrywa ceną za usługę, nie ma sobie równych pod względem strony technicznej. Wygrywa też pozycją na marki. Respondenci pytani o wybór kontynuowanie usługi, gdyby mogli mieć tylko jeden abonament, wskazywali Netflix, chociaż ten trend również się zmniejsza. W 2023 roku Netflix wybrało tylko  27% badanych. W dwa lata temu platformę wybierało aż 41% respondentów.

Tegoroczne badanie wykazało, że poziom zadowolenia użytkowników spada, jeśli są pytani o liderów na rynku - Netflix, HBO Max i Disney+, ale wzrasta w odniesieniu do mniej popularnych usług streamingowych, takich jak Apple TV+, Hulu, Peacock, Amazon Prime Video czy Paramount+.

Redakcja poleca

Raport Whip Media powstał na podstawie odpowiedzi na ankietę udzieloną przez 2011 amerykańskich konsumentów w wieku od 18 do 54 lat w dniach 7–16 lipca 2023 roku.

Nie przegap
5 najlepszych filmów Netflixa. Te produkcje trzeba obejrzeć
5 Zobacz galerię
fot. pixinoo / Shutterstock.com