0
topscrollRun:
Obserwuj w Google News

TV Republika traci kolejnych reklamodawców. Skąd wezmą pieniądze?

2 min. czytania
14.02.2024 14:17

Telewizja Republika boryka się z poważnymi problemami. Stacja Tomasza Sakiewicza traci kolejnych reklamodawców, którzy zapewniali jej duże zyski. Naczelny twierdzi jednak, że Republika wcale nie musi martwić się o pieniądze. „U nas reklama jest mega bezpieczna” – twierdzi Sakiewicz.

TV Republika traci kolejnych reklamodawców. Skąd wezmą pieniądze?
fot. WOJCIECH STROZYK/REPORTER

TV Republika wciąż traci reklamodawców. Po tym, jak w telewizji Tomasza Sakiewicza zaczęto wygłaszać skandaliczne wypowiedzi na temat imigrantów i polityki migracyjnej, reklamodawcy zaczęli bojkotować stację. Wśród firm, które wycofały swoje usługi ze skrajnie prawicowej Republiki, znalazły się m.in. Ikea, Carrefour Polska, Wedel czy kilka popularnych banków.

Redakcja poleca

Telewizja Republika traci kolejnych reklamodawców

Wirtualne Media donoszą, że ze stacją Tomasza Sakiewicza zdecydowała się zerwać również firma Oleofarm. Gigant farmaceutyczny przestanie wyświetlać swoje reklamy w Republice wraz z końcem lutego.

Prezes firmy przekazał w rozmowie z „Wyborczą”, że zarząd spółki „stanowczo i jednoznacznie odcina się od wszelkich treści i poglądów o charakterze rasistowskim lub nazistowskim” oraz „nie wspiera i nie zamierza wspierać w żaden sposób żadnego medium, które by takie poglądy głosiło”.

Nie ulega wątpliwości, że utrata tak dużego klienta znacznie zmniejszy miesięczne przychody telewizji, która już jakiś czas temu miała ponoć problemy z wypłacaniem wynagrodzeń. – U nas reklama jest mega bezpieczna, emitujemy nawet reklamy, z którymi się radykalnie nie zgadzamy – powiedział Tomasz Sakiewicz w rozmowie z Wirtualnymi Mediami.

Tomasz Sakiewicz ogłasza: „U nas reklama jest mega bezpieczna”

Okazuje się, że szef Republiki nieszczególnie martwi się o przyszłość swojej stacji. Sakiewicz twierdzi, że spoty emitowane dotąd na antenie telewizji „przynoszą reklamodawcom ogromne korzyści”.

– Tak samo część reklamodawców, z którymi mamy bezpośredni kontakt, mówią o dużo, dużo większym zainteresowaniu ich produktami. Również media, które się u nas reklamują, mówią o kilkusetprocentowym wzroście sprzedaży wersji cyfrowych i 100-procentowym w przypadku wydań papierowych – przekazał portalowi.

Źródła: Radio ZET/Wirtualne Media

Nie przegap