Facebook chce przebić Netflixa? Na swoje produkcje wyda miliony dolarów
Już kilka miesięcy temu Mark Zuckerberg ogłosił, że zamierza produkować filmy i seriale. W lipcu firma ogłosi szczegóły swoich produkcji, a pierwsze z nich udostępnione zostaną jeszcze latem.
Przedstawiciele Facebooka zadeklarowali, że na produkcję swoich filmów i seriali przeznaczą naprawdę duży budżet. Ma on sięgać nawet 3 milionów dolarów za jeden odcinek! Wygląda to jak wyzwanie rzucone konkurencji - szczególnie chodzi o Netflixa, którego "House of Cards" realizowane jest za ok. 4,5 miliona dolarów za każdy epizod. Czy w tę stronę zmierzać będzie firma Marka Zuckerberga?
Jak podał internetowy gigant, będzie koncentrował się na dwóch rodzajach produkcji: krótkich, trwających do 10 minut, które kosztować będą do 20 tysięcy dolarów, oraz dłuższych, do 30 minut. To właśnie te drugie będą tak kosztowne. Co ważne, wszystkie mają być finansowane zyskami z reklam. Bliższe szczegóły treści filmowych, które już niebawem zaprezentuje Facebook, nie są znane, jednak pierwsze treści jeszcze latem trafią do sieci. Zapowiada się ciekawie.
RadioZET.pl/BusinessInsider/SA