Modna nowość w Lidlu. Czym jest kawa cold brew i dlaczego ją pokochacie?
Sieć kawiarni Etno Cafe rozpoczęła współpracę z Lidlem – w wybranych sklepach pojawiły się już buteleczki z Cold Brew Coffee, kawą macerowaną na zimno. Jak powstaje taki napój?
Cold Brew Coffee w Lidlu
Cold brew to sposób przygotowania kawy, porównywany przez kawoszy do produkcji... piwa. Na czym polega? Kawę trzeba macerować na zimno – czyli, innymi słowy, wymoczyć zmielone ziarna w zimnej wodzie. Długotrwałe moczenie oraz staranna filtracja pozwalają otrzymać napój o bardzo wysokiej zawartości kofeiny, większej nawet od tej w standardowym energetyku. Cold brew jest również wyjątkowo niskokaloryczna, ma mniejszą odczuwalną kwasowość niż kawa parzona, a także jest bogata w antyoksydanty. Teraz można jej spróbować w wybranych sklepach Lidla.
MAMY TEŻ DLA CIEBIE:
- Czy kawa jest zdrowa? 5 powodów, dla których warto ją pić
- „Zapachem" najlepszych kaw świata. Aby poznać ich smak, musisz odwiedzić te kraje!
- Kawa jest rekordowo tania, bije światowe rekordy
- Kobieta w ciąży zamówiła kawę. Podali jej płyn do czyszczenia
Czym jest kawa macerowana na zimno?
Delikatny smak i idealna na lato temperatura to niejedyny powód, dla którego sieć sklepów zdecydowała się na nową współpracę. Cold brew staje się po prostu coraz bardziej popularne. „Cold brew jest jednym z symboli trwającej właśnie kraftowej rewolucji w świecie kawy. I podobnie jak w przypadku kraftowych piw, duży popyt, zwłaszcza w USA, sprawił, że zainteresowali się nim najwięksi gracze na światowych rynkach. Przykład innych krajów pokazuje, że to dopiero początek kariery tego segmentu w Polsce” – komentował Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. Jeśli szukacie zastępstwa dla porannego espresso, warto spróbować!
RadioZET.pl/źródło:Ugotuj.to/AG