Obserwuj w Google News

Netflix z reklamami: cena nowego pakietu ma być zdecydowanie niższa niż dotychczas

2 min. czytania
05.09.2022 13:25

Ile będzie kosztował Netflix z reklamami? Pojawiły się pierwsze informacje dotyczące tego zagadnienia. Okazuje się, że cena ma być bardzo kusząca.

Netflix - materiał poglądowy
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Już niedługo Netflix wprowadzi nową opcję abonamentową - tańszy dostęp, ale z reklamami. Ile będzie ona kosztować?

Netflix z reklamami: ile będzie kosztował nowy pakiet?

Żyjemy w dobie platform streamingowych, ale coraz bardziej zaczynają one przypominać to, od czego uciekały - telewizję. Aby walczyć o subskrybentów, serwisy postanowiły obniżyć cenę za dostęp. Jednak wiąże się to z pewną ceną - wprowadzeniem reklam.

Redakcja poleca

Według doniesień portalu Bloomberg, zdradzono przybliżoną cenę dostępu do Netflix z reklamami. Wynosić będzie ona od 7 do 9 dolarów za miesiąc, co w przeliczeniu na złotówki daje od 33 do 43 złotych miesięcznie. Warto jednak brać pod uwagę, że są to ceny dotyczące rynku amerykańskiego. Najczęściej wybierany plan w USA kosztuje 15,49 dolarów, czyli około 70 złotych. Oznacza to, że widzowie amerykańscy zapłacą nawet połowę dotychczasowej ceny kosztem konieczności oglądania reklam. Konkretne ceny mają pojawić się jeszcze w roku 2022. Wtedy też nowa opcja zostanie wcielona w życie. W Nie wiadomo jednak, w których krajach w pierwszej kolejności pojawi się abonament z reklamami.

Redakcja poleca

Netflix z reklamami: jak będą wyglądały bloki reklamowe?

Wielu użytkowników zapewne zastanawia się, jak w praktyce będzie wyglądał plan taryfowy z reklamami. Na każdą godzinę danej produkcji przypadną 4 minuty reklam. Pozbawione nich mają być produkcje Netflix oraz treści dla dzieci. Prawdopodobnie reklamy będą przerywały seans, chociaż nie wykluczone, że mogą pojawiać się w blokach przed jego rozpoczęciem.

Redakcja poleca

Disney+: nowa platforma streamingowa również z reklamami?

Szefowie Netflix podjęli decyzję o stworzeniu nowego planu taryfowego przez kryzys w branży streamingowej. Okazuje się, że Netflix nie jest jedynym serwisem, który wdroży tego typu rozwiązanie. Disney ogłosił podwyżkę cen swojej platformy o 38%. Użytkownicy będą musieli zadecydować, czy chcą korzystać z droższej opcji premium bez reklam, która będzie kosztować 10,99 dolarów miesięcznie (około 50 złotych), czy wybrać wersję Disney+ Basic z reklamami, dostępną w poprzedniej cenie - 7,99 dolarów miesięcznie (około 36 złotych). Dwie wersje Disney+ mają wejść w życie już 8 grudnia 2022 roku. Na razie nie wiadomo, czy zmiany będą dotyczyć również Polski.

RadioZET.pl/Bloomberg