Polacy nie chcą oglądać „19:30” na TVP? Potężny spadek oglądalności serwisu
Skąd Polacy najchętniej czerpią informacje na temat wydarzeń z kraju i ze świata? Najnowsze wyniki oglądalności serwisów informacyjnych wskazały lidera ostatniego miesiąca. I bynajmniej to nie „19:30” TVP. Publiczny nadawca nie ma zbyt wielu powodów do radości. A co z Polsatem i TVN-em?
!["Fakty", "Wydarzenia" czy "19:30"? Wiemy, skąd Polacy czerpią informacje najchętniej](https://gfx.rozrywka.radiozet.pl/var/g3-radiozetrozrywka/storage/images/seriale/wielki-spadek-ogladalnosci-serwisu-19-30-tvp-co-ogladaja-polacy/22882093-1-pol-PL/Polacy-nie-chca-ogladac-19-30-na-TVP-Potezny-spadek-ogladalnosci-serwisu_content.png)
Od kilku miesięcy sytuacja polskich mediów w działach informacyjno-publicystycznych jest mocno dynamiczna. W związku z ogromnymi rewolucjami w TVP, które rozpoczęły się pod koniec grudnia ubiegłego roku, wielu dziennikarzy straciło pracę. Wielu też zmieniło pracodawcę, przechodząc albo z innej stacji do publicznego nadawcy, albo z TVP do TV Republika. Roszady dziennikarzy i ciągły brak pewności na temat tego, co dalej, mocno odbijają się na oglądalności wszystkich stacji.
Zobacz też: TVP, TVN czy może TV Republika? Wiadomo, co ostatnio Polacy oglądają najchętniej
Ogromne spadki oglądalności w TVP. Chodzi o „19:30”
Jeszcze do niedawna o miano najchętniej oglądanego serwisu informacyjnego walczyły „Wydarzenia” Polsatu, „Fakty” TVN-u i „Wiadomości” TVP. Sytuacja zmieniła się pod koniec roku, gdy w miejscu „Wiadomości” pojawił się program „19:30”. Początkowo wielu było ciekawych, jak będzie wyglądał serwis informacyjny TVP w „nowej” rzeczywistości, dlatego pierwsze wyniki oglądalności były bardzo wysokie. Jednak sytuacja szybko uległa diametralnej zmianie.
Jak podaje portal Wirtualne Media z wyników badań przeprowadzonych przez agencję Nielsen Audience Measurement wynika, że średnia widownia „19.30” na TVP 1, TVP Info i TVP Polonia w porównaniu do nadawanych w lutym ub.r. „Wiadomości” spadła o 37,07 %. Daje to zawrotną liczbę 994 tys. straconych widzów. W lutym tego roku średnia oglądających „19:30” wyniosła 1,69 mln osób (1,38 mln w TVP1, 247 tys. w TVP Info i 60 tys. w TVP Polonia).
Jaki serwis informacyjny Polacy oglądają najchętniej?
Mimo spadków „19:30” utrzymuje się na trzecim miejscu w rankingu. Drugie należy do „Wydarzeń” Polsatu, Polsatu News i Wydarzeń24. Średnia widownia programu wynosiła 1,73 mln osób, co zapewniło awans z czwartego miejsca na drugie. Pierwsze natomiast zajęły „Fakty” TVN-u. Dziennik na TVN i TVN24 BiS w lutym 2024 roku oglądało średnio 2,78 mln widzów, co dało stacjom 22,37 % udziału w rynku telewizyjnym - podają Wirtualne Media.
Przekaż swój 1,5% Fundacji Radia ZET. Więcej szczegółów TUTAJ.
Źródło: Radio ZET/Wirtualne Media