0
topscrollRun:
Obserwuj w Google News

Netflix wycofuje najtańszy abonament. Teraz trzeba będzie oglądać reklamy

3 min. czytania
31.01.2024 15:41

Netflix zlikwidował najtańszy plan abonamentowy dostępny w ofercie. Wszystko z powodu wprowadzenia zastępnika z reklamami. Ile będzie kosztował Netflix?

Netflix - materiał poglądowy
fot. Bartlomiej Magierowski/East News

Rewolucja w oglądaniu treści na Netflix właśnie wchodzi w życie. Mowa o tańszym dostępie do platformy, ale za to okupionym oglądaniem reklam. Jak teraz będą wyglądały ceny abonamentu serwisu streamingowego?

Netflix likwiduje najtańszy abonament

O tym, że Netflix stopniowo staje się coraz mniej prokonsumencki, wiadomo od dawna. Najpierw zlikwidowano opcję darmowego miesiąca próbnego, potem zabroniono dzielenia się hasłem do konta poza gospodarstwem domowym, a teraz czas na wprowadzenie reklam, co ma rekompensować niższa cena dostępu do platformy.

Jak podają Wirtualne Media, w USA właśnie wycofano pakiet Basic, czyli najtańszą opcję abonamentową Netflix. Jesienią 2022 roku postanowiono dać użytkownikom do wyboru pakiet z reklamami, który kosztuje 6,99 dolarów (około 30 złotych). Pakiet Basic kosztował 3 dolary więcej. Co ciekawe użytkownicy chętnie korzystali z tańszego abonamentu, w którym są reklamy niż z nieco droższego bez irytujących spotów.

Redakcja poleca

Basic with Ads, bo tak nazywa się abonament z reklamami stanowi 40% subskrypcji w krajach, w których jest dostępny, czyli oprócz USA w Wielkiej Brytanii, we Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu dla przeciętnego użytkownika tego typu sytuacja wiąże się z niższymi opłatami. Szkoda tylko, że niegdyś alternatywa dla telewizji tak szybko zmienia się w to, z czym początkowo konkurowała sposobem podania treści.

Na USA nie koniec wycofywania najtańszego abonamentu bez reklam. Następne w kolejce są Wyspy Brytyjskie i Kanada. Według informacji podanych przez przedstawicieli Netflix, ma się to stać w drugim kwartale 2024 roku. Cena za Basic with Ads będzie wynosiła 15,49 dolarów miesięcznie (ponad 60 złotych).

Co ciekawe abonament Netflix z reklamami to nie tylko uciążliwe spoty, ale również ograniczona biblioteka serwisu. Z powodów problemów z licencjami subskrybenci Basic with Ads nie skorzystają z od 5 do 10% treści dostępnych w innych pakietach. Mowa również o produkcjach oryginalnych platformy, takich jak "Cobra Kai", "The Crown", "House of Cards", "Breaking Bad", "Peaky Blinders" czy "Sposób na morderstwo".

Redakcja poleca

Netflix z reklamami w Polsce

Na razie nie wiadomo, jak sprawa będzie wyglądała w Polsce. Obecnie rodzimi użytkownicy za najtańszy pakiet płacą 29 złotych miesięcznie. Aktualnie nie mają opcji wybrania subskrypcji Basic with Ads. Trudno powiedzieć, kiedy Netflix postanowi wprowadzić ją na nasz rynek i ile wyniesie cena za dostęp do serwisu z reklamami.

Redakcja poleca

Netflix nie jest jedyną popularną platformą VOD, która realizuje tego typu pomysł. Taki sam plan ma Disney+, który też niebawem wprowadzi pakiet z reklamami. Fanów platformy HBO czeka natomiast pożegnanie z HBO Max. Jej miejsce niebawem zajmie MAX. Na razie nie wiadomo, czy rebranding usługi będzie wiązał się ze zmianą cen abonamentu. 

Źródło: Radio ZET/Wirtualne Media

Nie przegap