Obserwuj w Google News

Edyta Górniak komentuje skandal z udziałem domu mody Balenciaga

2 min. czytania
05.12.2022 10:39

Niedawno media obiegły bulwersujące zdjęcia z kampanii reklamowej marki Balenciaga, które wywołały skandal na całym świecie. Hiszpańskiemu domowi mody zarzucono seksualizowanie dzieci oraz promowanie pedofilii. Do głośnej afery odniosła się Edyta Górniak.  

Edyta Górniak
fot. Jan Bogacz/TVP/East News

Nie milkną echa szokującej sesji zdjęciowej promującej luksusowy dom mody Balenciaga. Internauci na całym świecie nie kryją swojego oburzenia wykorzystaniem do promocji zdjęć dzieci w otoczeniu sadomasochistycznych akcesoriów seksualnych. Uwagę odbiorców przykuły także nietypowe rekwizyty. Wśród dokumentów, na tle których prezentowana jest torebka z nowej kolekcji, dostrzec można bowiem pismo ze sprawy sądu najwyższego Stanów Zjednoczonych, które dotyczy seksualnego wykorzystywania nieletnich.

Zobacz także:  Balenciaga sprzedaje "zużyte" trampki za 7 tysięcy złotych. Gwiazdy i internauci w szoku. "To już dno" [FOTO]

Edyta Górniak zwróciła się do marki Balenciaga

Pośród niepokojących przedmiotów wykorzystanych do kampanii, znalazły się również m.in. książka Michaela Borremeansa "Fire from the Sun", przedstawiająca roznegliżowane dzieci czy oprawiony certyfikat Johna Phillipa Fishera, skazanego za molestowanie seksualne swojej wnuczki.

Zniesmaczeni Internauci nie zostawili na hiszpańskim domu mody suchej nitki.

Przestraszone, zdezorientowane dziewczynki na łóżkach z zabawkami, ubrane w strój fetyszysty dla dorosłych. Ta sesja zdjęciowa musiała być oglądana przez dziesiątki osób, zanim została umieszczona na stronie głównej domu –  czy żadna z nich nie myślała, że to było złe? Ani jedna osoba?

– można przeczytać na Instagramie.

Do sprawy odniósł się już Demna Gvasaia, dyrektor kreatywny marki.

Chcę osobiście przeprosić za zły artystyczny wybór koncepcji kampanii z prezentami dla dzieci i biorę na siebie odpowiedzialność. To było niewłaściwe, aby dzieci promowały przedmioty, które nie miały z nimi nic wspólnego

 – napisał w oświadczeniu w mediach społecznościowych.

Redakcja poleca

Skandal skomentowały już zagraniczne gwiazdy, m.in. Kim Kardashian, która stanowczo potępiła kontrowersyjną kampanię reklamową.

Jako matka czwórki dzieci byłam wstrząśnięta tymi niepokojącymi obrazami. Bezpieczeństwo dzieci musi być traktowane z najwyższym szacunkiem, a wszystko, co jest przeciwko niemu, nie powinno mieć miejsca w naszym społeczeństwie

 – napisała amerykańska celebrytka na swoim profilu.

Głos postanowiła zabrać także Edyta Górniak. Piosenkarka oskarżyła markę o konszachty z diabłem.

- Nie mogą już pewnych wątków ukryć, to chcą znormalizować. Antychryst był zawsze inteligentny – stwierdziła polska diwa.

Zwróciła się również ze swoistym apelem do Balenciagi, dziękując za wrócenie uwagi całego świata na konieczność zmian.

A Wy co myślicie o głośnej sesji fotograficznej?

Edyta Górniak InstaStory
fot. Screen Instagram/edytagorniak
Urodziny Edyty Górniak
19 Zobacz galerię
fot. EXCLUSIVE/RADIOZET.PL