Obserwuj w Google News

Zawieszenie karty miejskiej - jak zawiesić bilet ZTM lub otrzymać zwrot za niewykorzystane dni?

2 min. czytania
11.12.2020 12:30

W związku z aktualną sytuacją w Polsce i na świecie dotyczącą rozprzestrzeniania się koronawirusa i zaleceniami, aby pozostać w domu, wielu warszawiaków zdecydowało się na jakiś czas zrezygnować z transportu publicznego. Sprawdzamy, jak zawiesić bilet ZTM, czy jest taka możliwość lub czy można otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystane dni.

Zawieszenie karty miejskiej - jak zawiesić bilet ZTM lub otrzymać zwrot za niewykorzystane dni?
fot. Facebook / Warszawski Transport Publiczny

Zawieszenie karty miejskiej - jak zawiesić bilet ZTM lub otrzymać zwrot za niewykorzystane dni? Gdzie należy się zgłosić i czy należy wypełnić formularz lub pismo, aby zwrócić bilet ZTM? Zbieramy odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

ZAWIESZENIE KARTY MIEJSKIEJ - jak zawiesić bilet ZTM tymczasowo i gdzie to zrobić? [WARSZAWA]

Pasażerowie zostali poinformowani m.in. na Facebooku, że ZTM wprowadził awaryjne rozwiązanie dla osób, które na co dzień korzystają z kart miejskich. Dzięki temu mogą oni zawiesić bilet ZTM tymczasowo bez wychodzenia z domu.

W komunikacie czytamy:

Pasażerowie, którzy zrezygnowali teraz z podróży komunikacją publiczną, mogą drogą elektroniczną zwrócić się do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego. Wniosek można przesłać na adres: ztm@ztm.waw.pl z tytułem wiadomości: zawieszenie biletu. We wniosku musi być podany numer karty. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez Siebie terminie. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez Internet.

AKTUALIZACJA:

ZTM wprowadził również dalsze ułatwienia. Wystarczy wejść na specjalną stronę i podać numer karty miejskiej. Strona jest dostępna pod adresem  https://zawieswkm.wtp.waw.pl/. Po złożeniu wniosku można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku. Zgłoszenia wysłane wcześniej pocztą elektroniczną są nadal ważne, nie trzeba ich składać ponownie.

Warto także pamiętać, że pasażerowie, którzy wnioskują o zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów ZTM muszą udać się do POP. Zwrot biletu wymaga zmiany zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej co można zrobić tylko w POP-ie.

Czy można otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystane dni? [BILET ZTM - ZAWIESZENIE KARTY MIEJSKEJ]

Jak już wspomnieliśmy - żeby dokonać zwrotu biletu ZTM, należy udać się do punktu obsługi klienta. Niestety zdalne anulowanie kontraktu nie jest możliwe z powodów technicznych. Zanim jednak udamy się do placówki, należy sprawdzić godziny otwarcia najbliższego dla nas punktu obsługi oraz czy jest on aktualnie czynny. Na czas epidemii ZTM zamknął wybrane placówki, a niektóre z nich mają zmienione godziny pracy.

Jak informuje ZTM, obecnie czynnych jest 10 punktów, w których można otrzymać zwrot za niewykorzystane dni z zakodowanego biletu ZTM:

  • przy Żelaznej 61
  • na stacji metra M1 Służew
  • na stacji metra M1 Politechnika
  • na stacji metra M1 Centrum
  • na stacji metra M1 Świętokrzyska
  • na stacji metra M1 Ratusz Arsenał
  • na stacji metra M1 Dworzec Gdański
  • na stacji metra M1 Plac Wilsona
  • na stacji metra M1 Młociny
  • na stacji metra M2 Dworzec Wileński
  • w centrum handlowym Blue City

Aby otrzymać zwrot pieniędzy należy wypełnić formularz, który jest dostępny na miejscu w placówkach. Należy podać tam swoje dane oraz numer konta, na który zostaną zwrócone niewykorzystane środki.

Jak informuje ZTM, nie zostanie potrącona żadna opłata manipulacyjna za zwrot biletu.

RadioZET.pl