Obserwuj w Google News

Telefoniczna Informacja Pacjenta - numer, w jakich sprawach dzwonić? [INFORMACJE]

Redakcja
2 min. czytania
15.11.2018 09:46

Telefoniczna Informacja Pacjenta, czyli wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia i Biura Rzecznika Praw Pacjenta to informacje, którymi interesuje się wiele osób. Pod jaki numer można teraz dzwonić i w jakich sprawach się kontaktować? Szczegółowe informacje można znaleźć poniżej.

Telefoniczna Informacja Pacjenta - numer, w jakich sprawach dzwonić? [INFORMACJE]
fot. PIXABAY

Telefoniczna Informacja Pacjenta: numer - jaki jest wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia i Biura Rzecznika Praw Pacjenta? W jakich sprawach dzwonić? Jakie uzyskamy informacje? Sprawdzamy.

Numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 

Jaki jest numer Telefonicznej Informacji Pacjenta? Od wtorku, 13 listopada 2018 roku we wszystkich OW NFZ wystartowała Telefoniczna Informacja Pacjenta, czyli jeden wspólny numer Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Numer Telefonicznej Informacji Pacjenta → 800 190 590

"Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce." - czytamy w komunikacie na stronie nfz-szczecin.pl.

Telefoniczna Informacja Pacjenta - w jakich sprawach dzwonić? [INFORMACJE]

Z uwagi na pojawienie się numeru Telefonicznej Informacji Pacjenta zaczęło pojawiać się wiele pytań dotyczących tego, w jakich sprawach się kontaktować. Jak czytamy we wspomnianym komunikacie, dzwoniąc pod wskazany numer, będzie można dowiedzieć się m.in. następujących informacji:

  • jak uzyskać kartę EKUZ,
  • jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej,
  • gdzie znajduje się najbliższy szpital,
  • jak zgłosić naruszenie praw pacjenta,
  • jakie formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

» Karta EKUZ - wniosek online, czas oczekiwania, gdzie wyrobić w Warszawie? «

Co ciekawe, Telefoniczna Informacja Pacjenta docelowo będzie nie tylko pomagała poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale także w późniejszym czasie pacjenci będą mogli uzyskać proste porady medyczne.

RadioZET.pl/nfz-szczecin.pl/JW