Obserwuj w Google News

Disney+ z kolejnym rekordem. Netflix powinien czuć się zagrożony?

2 min. czytania
10.02.2022 13:23

Platforma Disney+ radzi sobie coraz lepiej. Według najnowszych raportów usługa zaliczyła kolejny rekord liczby użytkowników. Czy serwis stanie się najpopularniejszy w branży?

Disney+- materiał poglądowy
fot. AA/ABACA/Abaca/East News

Platforma streamingowa należąca do The Walt Disney Company radzi sobie coraz lepiej. Raport podsumowujący rok 2021 pokazał liczbę subskrybentów usługi Disney+. Czy niebawem zdetronizuje Netflix?

Disney+: ilu subskrybentów ma platforma?

W dobie platform streamingowych wszystkie duże korporacje mediowe zakładają własne serwisy z filmami i serialami. Nie inaczej jest w przypadku potentata z logo Myszki Miki. W listopadzie 2019 roku firma The Walt Disney Company uruchomiła platformę Disney+, na której prezentuje wszystkie produkcje, do których posiada prawa, w tym filmy i seriale Disneya, studia Pixar, Marvel Studios, związanych z "Gwiezdnymi Wojnami" oraz produkowane przez National Geographic.

Redakcja poleca

Jak podaje Variety, obecna liczba subskrybentów Disney+ na świecie wynosi obecnie niemal 130 milionów użytkowników - dokładnie 129,8 milionów aktywnych kont. To oznacza, że w samym roku 2021 platforma powiększyła się o 11,8 milionów abonentów. Wynik przebił więc przewidywania analityków, którzy uważali, że przyrost będzie wahał się w okolicach 7,3 milionów użytkowników.

Te wyniki przekładają się na zarobki firmy. Disney odnotował 21,82 miliarda dolarów przychodu i 1,06 dolara zysku za każdą akcję, przecząc szacunkom analityków, które oscylowały na poziomie 18,36 miliarda przychodu i 0,61 dolara zysku za akcję. Po raz pierwszy w ciągu istnienia platformy ujawniono, jak rozkłada się liczba użytkowników pod względem geograficznym. Spośród 129,8 mln abonentów usługi, 42,9 mln mieszka w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Usługa ma więc 41,1 miliona subskrybentów spoza Ameryki Północnej, nie licząc kont na Hotstar - marki Disney+ w Indiach i innych krajach Azji Południowo-Wschodniej, która osiągnęła wynik 45,9 miliona subskrybentów. W 2021 roku subskrypcje w USA i Kanadzie wzrosły o 18 procent, za pośrednictwem Hotstar o 57 procent, a w innych krajach świata o 40 procent.

Warto pamiętać, że platforma Disney+ nadal nie jest dostępna na wielu rynkach, między innymi w Polsce. W połowie roku 2022 usługa ma zadebiutować w kolejnych miejscach na mapie świata, co prawdopodobnie dodatkowo zwiększy liczbę subskrybentów serwisu. Warto jednak pamiętać, że istnieje sposób na zarejestrowanie i korzystanie z konta na Disney+ za pomocą VPN, więc powyższe dane nie są w 100% zgodne z prawdą, ale tego typu przypadki mieszczą się zapewne na marginesie błędu statystycznego.

Dla porównania warto podać liczbę subskrybentów konkurencji Disney+. Netflix może pochwalić się 221,8 milionami użytkowników, a HBO Max 73,8 milionami aktywnych kont.

Redakcja poleca

Disney+: kiedy platforma trafi do Polski?

Konkretna data startu serwisu w naszym kraju nie została podana. Potwierdzono jednak, że Disney+ w nowych miejscach świata zadebiutuje latem 2022 roku. Niestety wciąż nie wiadomo, ile będzie wynosił koszt miesięcznego dostępu do platformy. W pozostałych częściach świata cena abonamentu w przeliczeniu na złotówki wynosi mniej więcej 40 złotych. Czy kwota zostanie dopasowana do standardów finansowych panujących w danym państwie, czy może będzie równowartością 8,99 euro? Przekonamy się wkrótce.

RadioZET.pl/Variety

Najlepsze seriale Apple TV+. 5 produkcji, które musicie obejrzeć [ZDJĘCIA]