0
topscrollRun:
Obserwuj w Google News

„Bluźniercza” reklama hitem sieci. Domagają się usunięcia jej z telewizji

2 min. czytania
14.04.2024 14:39

Pewna marka chipsów postawiła na reklamę swojego produktu z motywem kościelnym w tle. Miało być zabawnie i z przymrużeniem oka, a wyszła międzynarodowa dyskusja na temat uczuć religijnych. 

„Bluźniercza” reklama hitem sieci. Domagają się usunięcia jej z telewizji
fot. YouTube/Lormarini

Reklama popularnej we Włoszech marki przekąsek Amica Chips wywołała w sieci wiele zamieszania. Marka stworzyła klip, w którym widzimy zachwycające się chipsami ziemniaczanymi siostry zakonne. Jednak na pewnym etapie miało dojść do przekroczenia granicy - no właśnie - dobrego smaku. 

Zobacz także

„Bluźniercza” reklama chipsów podbija sieć 

W reklamie, która pojawiła się również we włoskiej telewizji, widzimy zakonnice, które przyjmują komunię świętą. Podczas sakramentu okazuje się, że zamiast opłatka siostra zjada chipsa. Sytuacji przygląda się siostra przełożona, która ukryta w konfesjonale zajada się beztrosko chipsami już prosto z paczki.

Dyskusja na temat klipu szybko zaczęła nabierać tempa. Oświadczenie w sprawie wystosowało nawet Włoskie Stowarzyszenie Słuchaczy Radia i Telewizji (AIART). Giovanni Baggio, szef AIART przekazał, że reklama „obraża wrażliwość milionów praktykujących katolików, stosując trywializujące porównanie między chipsem ziemniaczanym a obiektem konsekrowanym”. Nagranie oceniono jako „bluźniercze” i „oburzające”.

Włoski urząd ds. standardów reklamy nakazał, by reklama została zdjęta z telewizyjnej anteny. Firma Amica Chips wystosowała też oświadczenie, w którym przeprasza za naruszenie granic i podkreśla, że celem reklamy było wywołanie uśmiechu, a nie oburzenia

Oglądaj

Internauci zachwyceni reklamą chipsów z siostrami zakonnymi 

Nie brakuje też i głosów zachwytów - również ze strony katolików. Internauci dali wyraz swojej sympatii do marki i jej reklamy na Instagramie i na YouTube. 

„To była dobra reklama i nic lekceważącego”; „Dajcie spokój, jestem wierzący, a jednak uważam, że ta reklama jest piękna i genialna!”; „Co za wstyd. To była jedna z najlepszych reklam ostatnich lat” - czytamy. 

Źródło: Radio ZET/Instagram/psedixit

Nie przegap