„Bluźniercza” reklama hitem sieci. Domagają się usunięcia jej z telewizji
Pewna marka chipsów postawiła na reklamę swojego produktu z motywem kościelnym w tle. Miało być zabawnie i z przymrużeniem oka, a wyszła międzynarodowa dyskusja na temat uczuć religijnych.
![„Bluźniercza” reklama hitem sieci. Domagają się usunięcia jej z telewizji](https://gfx.rozrywka.radiozet.pl/var/g3-radiozetrozrywka/storage/images/plotki/reklama-chipsow-oburzyla-srodowisko-katolickie-wideo/23201429-1-pol-PL/Bluzniercza-reklama-hitem-sieci.-Domagaja-sie-usuniecia-jej-z-telewizji_content.png)
Reklama popularnej we Włoszech marki przekąsek Amica Chips wywołała w sieci wiele zamieszania. Marka stworzyła klip, w którym widzimy zachwycające się chipsami ziemniaczanymi siostry zakonne. Jednak na pewnym etapie miało dojść do przekroczenia granicy - no właśnie - dobrego smaku.
„Bluźniercza” reklama chipsów podbija sieć
W reklamie, która pojawiła się również we włoskiej telewizji, widzimy zakonnice, które przyjmują komunię świętą. Podczas sakramentu okazuje się, że zamiast opłatka siostra zjada chipsa. Sytuacji przygląda się siostra przełożona, która ukryta w konfesjonale zajada się beztrosko chipsami już prosto z paczki.
Dyskusja na temat klipu szybko zaczęła nabierać tempa. Oświadczenie w sprawie wystosowało nawet Włoskie Stowarzyszenie Słuchaczy Radia i Telewizji (AIART). Giovanni Baggio, szef AIART przekazał, że reklama „obraża wrażliwość milionów praktykujących katolików, stosując trywializujące porównanie między chipsem ziemniaczanym a obiektem konsekrowanym”. Nagranie oceniono jako „bluźniercze” i „oburzające”.
Włoski urząd ds. standardów reklamy nakazał, by reklama została zdjęta z telewizyjnej anteny. Firma Amica Chips wystosowała też oświadczenie, w którym przeprasza za naruszenie granic i podkreśla, że celem reklamy było wywołanie uśmiechu, a nie oburzenia.
Internauci zachwyceni reklamą chipsów z siostrami zakonnymi
Nie brakuje też i głosów zachwytów - również ze strony katolików. Internauci dali wyraz swojej sympatii do marki i jej reklamy na Instagramie i na YouTube.
„To była dobra reklama i nic lekceważącego”; „Dajcie spokój, jestem wierzący, a jednak uważam, że ta reklama jest piękna i genialna!”; „Co za wstyd. To była jedna z najlepszych reklam ostatnich lat” - czytamy.
Źródło: Radio ZET/Instagram/psedixit