Obserwuj w Google News

Netflix daje funkcję premium zwykłym użytkownikom. Dzięki niej unikniemy reklam

Sergiusz Kurczuk
2 min. czytania
08.11.2023 11:09

Netflix wprowadza funkcję dotychczas dostępną tylko w najdroższym pakiecie, w ofercie dla abonentów, którzy chcą płacić jak najmniej. Kiedy trafi do Polski?

Stranger Things Netflix
fot. Sean Locke Photography/Shutterstock

Okazuje się, że pakiet Netflix z reklamami to nie tylko tańszy abonament, ale również funkcja, która do tej pory była zarezerwowana wyłącznie dla użytkowników, którzy płacili za platformę najwięcej. Serwis przeprowadził aktualizację swojej oferty.

Netflix z reklamami z nową funkcją

Od listopada 2023 roku w wielu krajach Europy w życie wszedł nowy pakiet Netflix. Użytkownicy, którzy chcą płacić mniej, mogą zdecydować się na abonament z reklamami. Okazuje się, że po wybraniu tej oferty, klienci mają możliwość skorzystania z opcji, którą dotychczas mogły cieszyć się jednie osoby, które decydowały się na najdroższy abonament.

Jak podaje techradar.com, Netflix postanowił uczcić rok od kiedy istnieje abonament z reklamami. Z tego powodu zaktualizował ofertę. Od drugiego tygodnia listopada 2023 roku użytkownicy, którzy zdecydowali się na najtańszy abonament, otrzymają możliwość korzystania z opcji pobierania filmów i seriali na swoje urządzenia mobilne.

Informacja na ten temat została przekazana na oficjalnym blogu serwisu przez Amy Reinhard - prezeskę do spraw reklamy. Chociaż rocznica wprowadzenia abonamentu z reklamami dotyczy tylko terenu USA, aktualizacja obejmuje wszystkie regiony, w których najtańsza opcja jest dostępna, w tym Wielką Brytanię. Co najważniejsze, Reinhard potwierdziła, że ściąganie wybranych tytułów oznacza uniknięcie reklam podczas oglądania offline. 

Redakcja poleca

Przedstawiciele platformy szczycą się, że są jedynym serwisem streamingowym z reklamami na rynku, który oferuje swoim użytkownikom pobieranie treści w najtańszym pakiecie. Mimo to konkurencja w postaci HBO Max czy Disney+ pozwala na ściąganie swoich tytułów wszystkim użytkownikom, a nie tylko tym, którzy płacą najwięcej. Być może zmieni się to, kiedy reklamy w serwisach streamingowych będą normą.

Na razie aktualizacja nie dotyczy Polski, chociaż jest to tylko kwestią czasu. W naszym kraju również pojawi się pakiet z reklamami, ale wejdzie w życie dopiero w roku 2024.

Redakcja poleca

Netflix: obecne ceny za abonament

Z roku na rok ceny za usługę Netflix rosną. Obecnie użytkownicy w Polsce mogą skorzystać z trzech rodzajów pakietów:

  • Pakiet Podstawowy - 29 zł (HD - 720p, 1 użytkownik)
  • Pakiet Standard - 43 zł (Full HD - 1080p, 2 użytkowników)
  • Pakiet Premium - 60 zł (4K - wybrane tytuły, 4 użytkowników)

Do tego można doliczyć dodatkowego użytkownika spoza swojego gospodarstwa domowego za kilkanaście złotych miesięcznie. Niebawem zostanie też wprowadzony tańszy pakiet, który jednak będzie wiązał się z koniecznością oglądania reklam. Oczywiście 30 złotych miesięcznie przy obecnej wysokiej inflacji nie jest wielkim wydatkiem. Biorąc jednak pod uwagę ilość usług streamingowych, których ceny są podobne, mając dostęp do każdej z nich, użytkownik musi zapłacić nawet kilkaset złotych w skali miesiąca i kilka tysięcy w skali roku.

Źródło: Radio ZET/techradar.com

Nie przegap
The Crown - kadr z serialu Netflix
8 Zobacz galerię
fot. Netflix/materiały prasowe