Obserwuj w Google News

Najcenniejsze polskie gwiazdy 2018. Dorota Wellman tryumfuje

Redakcja
2 min. czytania
26.07.2018 13:28

Już drugi raz magazyn „Forbes” opublikował ranking najcenniejszych dla branży reklamowej polskich gwiazd. W stosunku do zeszłego roku nastąpiło kilka zmian, jednak najwyższe miejsca zajmują wciąż te same nazwiska. Nadal wysoko notowani są dziennikarze.

Najcenniejsze polskie gwiazdy 2018. Dorota Wellman tryumfuje
fot. Artur Zawadzki/REPORTER

Nie od dziś wiadomo, że nic tak nie pomaga w kampanii reklamowej jak podparcie swojego produktu wizerunkiem znanej i lubianej gwiazdy lub autorytetu w danej dziedzinie. Część firm opiera się oczywiście na kontraktach podpisanych z będącymi na fali celebrytami. Za przykład może posłużyć nowy lukratywny kontrakt Julii Wieniawy. Jednak według „Forbes” bycie cennym dla reklamodawców wymaga o wiele więcej niż tylko dużej ilości lajków. Dlatego w opublikowanym przez magazyn rankingu 25 najcenniejszych polskich gwiazd pojawiają się aktorzy, dziennikarze i sportowcy, a nie tylko telewizyjni celebryci.

Dorota Wellman najcenniejszą gwiazdą

Dwa pierwsze miejsca należą nadal do rozpoznawalnych dziennikarek stacji TVN, które w tym roku zamieniły się miejscami na podium. I tak za najcenniejszą pod kątem kampanii reklamowych gwiazdą „Forbes” uznał Dorotę Wellman. Według magazynu prezenterka nie tylko budzi sympatię, ale też emanuje pewnością siebie i jest godna zaufania. Tuż za nią plasuje się Martyna Wojciechowska, która jest osobą kojarzącą się z zaradnością i indywidualizmem. Obie panie z powodzeniem działają na rynku reklamowym.

EN_01315145_0004
fot. Artur Zawadzki/REPORTER

W stosunku do zeszłego roku spora zmiana nastąpiła na miejscu trzecim. Piłkarza Jakuba Błaszczykowskiego zastąpiła gwiazda „Rodzinki.pl” Małgorzata Kożuchowska. Wpływ na to miała z pewnością postawa naszych piłkarz na tegorocznym mundialu w Rosji. Potwierdza to fakt wypadnięcia z rankingu osoby Roberta Lewandowskiego, który w zeszłym roku zajmował miejsce 15.

Dziennikarze cenni w kampaniach reklamowych

W rankingu znalazło się bardzo wielu dziennikarzy. W pierwszej dziesiątce pojawia się Marcin Prokop i Katarzyna Dowbor. Niewiele niżej uplasował się Szymon Hołownia i Dorota Szelągowska. Wśród sportowców wciąż godni zaufania są Adam Małysz i Justyna Kowalczyk. Wielu fanów może zdziwić stosunkowo niskie miejsce Ewy Chodakowskiej. Popularna trenerka zajęła dopiero 22. miejsce.

Jak widać, wysokie notowania u reklamodawców nie zawsze ściśle wiążą się z częstotliwością pojawiania się w nagłówkach prasowych oraz ilością polubień w mediach społecznościowych.

RadioZET.pl/MF