Maneskin z kolejnymi sukcesami. Muzycy wyprzedzili Metallicę i U2
Maneskin po wygranej na Eurowizji 2021 nie przestaje odhaczać kolejnych sukcesów. Zespół swoją muzyką podbija sieć, a z ich kompozycjami nie mają szans nawet wielkie gwiazdy i kultowe formacje.
Maneskin swoim występem na Eurowizji oczarował cały świat. Od zwycięstwa grupy mija miesiąc, a zainteresowanie formacją nie słabnie. Wręcz przeciwnie, kapela odhacza kolejne sukcesy, a ich numery podbijają sieć.
Maneskin z kolejnymi sukcesami. Utwory grupy podbijają sieć
Tuż po wygranej na Eurowizji 2021, utwory Maneskin zaczęły być coraz chętniej odtwarzane za pośrednictwem Spotify i podbijały zestawienia w wielu krajach. Dobra passa muzyków nadal się utrzymuje. Jak podaje Eurowizja.org, utwór, który poprowadził grupę do zwycięstwa na Eurowizji, "Zitti e Buoni" zanotował na platformie 100 milionów odtworzeń. To imponujący wynik, ponieważ kompozycja pojawiła się w streamingu dopiero kilka miesięcy temu.
Dla porównania najpopularniejsze kawałki, które wzięły udział w Konkursie, wysłuchano następującą liczbę razy:
- Arcade - 411 milionów
- Soldi - 181 milionów
- Euphoria - 165 milionów
- Waterloo - 131 milionów
- Heroes - 128 milionów
Ze statystyk wynika, że "Zitti e Buoni" jest w tej chwili 6. najchętniej słuchaną piosenką eurowizyjną na świecie.
Maneskin podbija sieć. Muzycy wyprzedzili Metallicę i U2
Jednak to nie wszystko, zgodnie z jednym z najnowszych raportów Spotify, Maneskin w ostatnim miesiącu zdobył 17,9 milionów słuchaczy. Oznacza to, że grupa pokonała wielkie gwiazdy rocka. U2 może pochwalić się wynikiem 17,4 miliona, Metallica - 17, 2 miliona, Muse - 10,7 miliona, a Pearl Jam 10,8 miliona.
Co ciekawe, grupie udało się osiągnąć taki wynik po wydaniu zaledwie dwóch albumów i epki. Reszta wymienionych gwiazd ma o wiele bardziej bogatą dyskografię i dłuższy staż.
W tym miejscu warto również przyjrzeć się statystykom YouTube'a. Występ Maneskin na Eurowizji 2021 obejrzało już prawie 55,5 miliona osób. Dla porównania - występ Rafała Brzozowskiego z półfinałów ma na koncie 2,8 miliona wyświetleń. Świetnie mają się także statystyki oficjalnego wideo Maneskin do zwycięskiej kompozycji "Zitti e Buoni". Klip obejrzały już przeszło 47 miliony użytkowników.
RadioZET/Eurowizja.org/Spotify