Obserwuj w Google News

Majka Jeżowska oszukana przez popularny sklep zoologiczny. Bezprawnie wykorzystano jej wizerunek

Redakcja
4 min. czytania
08.02.2019 16:00

Majka Jeżowska choć kocha zwierzęta i wspiera akcje charytatywne na rzecz zwierząt, sprzeciwia się bezprawnemu wykorzystaniu jej wizerunku w reklamie jednego ze sklepów zoologicznych. Artystka twierdzi, że jej fotografia sprzed pięciu lat, którą wykonała dla akcji charytatywnej, użyta do reklamy kociej karmy została wykorzystana bez jej zgody.

Wizerunek artystki został bezprawnie użyty
fot. Instagram.com/ Majka Jeżowska

Zdjęcie Majki Jeżowskiej bezprawnie wykorzystane przez sklep zoologiczny

Majka Jeżowska musiała nieźle się zdenerwować, gdy zobaczyła swoje zdjęcie, użyte do kampanii rabatowej kociej karmy. Fotografia Jeżowskiej pochodzi sprzed 5. lat i została wykonana na rzecz kampanii "Paka dla bezdomnych". Fotografia ponownie pojawiła się w sieci i wykorzystana została na stronie, która sprzedaje karmę oraz akcesoria dla kotów.

Warto podkreślić, że Jeżowska nigdy nie wyraziła zgody na wykorzystanie zdjęcia do innych projektów.  – Byłam bardzo zaskoczona, kiedy zobaczyłam swoje zdjęcie z akcji charytatywnej w witrynie internetowej sklepu zoologicznego Keko. Nigdy nie wyraziłam zgody na wykorzystanie mojej twarzy w takim komercyjnym celu – powiedziała Majka Jeżowska w rozmowie z serwisem Jastrząb Post.

Jak dodała menadżerka gwiazdy, Aldona Wleklak, sprawą zajmują się już prawnicy.

  – Oczywiście Majka Jeżowska nigdy nie wyraziła zgody na wykorzystanie swojego wizerunku na cele komercyjne przez wymieniony sklep zoologiczny. Wizerunek artystki został wykorzystany bez jej wiedzy. Sprawą już zajmują się nasi prawnicy. Majka będzie żądać zadośćuczynienia – stwierdziła w rozmowie z Jastrząb post.

Do sprawy odniósł się sklep zoologiczny Keko.pl. Poniżej przedstawiamy treść oświadczenia

Oświadczenie Keko.pl

Wspomniana w artykule reklama nigdy nie pojawiła się na naszej stronie. Udało nam się ustalić, że wspomniana w artykule aplikacja w której pojawiła się reklama należy do znanej firmy obsługującej karty płatnicze, której logo zostało zamazane. Nie wiążą, ani nie wiązały nas z tą firmą żadne umowy reklamowe. Skontaktowaliśmy się niezwłocznie z tą firmą jednak nie uzyskaliśmy do tej pory żadnej oficjalnej odpowiedzi na temat źródła pochodzenia grafiki. Dzięki pracy naszego działu IT oraz pomocy firm z nami współpracujących ustaliliśmy dokładnie źródło powstania tej reklamy.
Oferty w aplikacji wyżej wspomnianej firmy pochodzą z sieci afiliacyjnych. Działa to w ten sposób, że serwis prezentujący oferty w zamian za kliki bądź sprzedaż w danym serwisie otrzymuje wynagrodzenie od sieci afiliacyjnych, a te rozliczają się już bezpośrednio ze sklepami. My współpracujemy jedynie z jedną z największych w Europie sieci afiliacyjnych stąd nasza oferta również mogła się znaleźć w ofercie takiej aplikacji bądź innego serwisu kuponowego. Nasza oferta nie trafiła do tej aplikacji bezpośrednio, co znacznie utrudniło zidentyfikowanie źródła, została ona umieszczona przez wydawcę mającego siedzibę w WIelkiej Brytanii, którego nazwy nie chcemy podawać na tym etapie do publicznej wiadomości.
Serwis ten został od razu zablokowany, a sama kampania została wstrzymana. Oczekujemy w tym momencie na oficjalną odpowiedź firmy, która przygotowała kreację naruszającą prawa autorskie Pani Majki Jeżowskiej oraz dobre imię Fundacji i naszego sklepu.
Serwis taki powinien korzystać tylko i wyłącznie z kreacji dostarczonych przez naszą firmę do sieci afiliacyjnej. W naszej kampanii nie była nigdy stworzona żadna kreacja zawierająca logo akcji charytatywnej „Paka dla bezdomniaka”, ani tym bardziej wizerunku osób zaangażowanych w samą akcję. Co więcej w żadnej naszej reklamie nie publikowaliśmy informacji o akcji.
Wspomniana reklama jak udało nam się ustalić występuje jedynie w serwisie ze screen-a gdzie została umieszczona w wielkim skrócie myślowym osoby która ją przygotowywała. Grafika nie pochodzi z naszych materiałów reklamowych. Jest to grafika z akcji charytatywnej Fundacji Viva stąd nie było żadnych podstaw nawet do umieszczania jej obok naszej firmy.
Akcja była specjalnie tworzona była pod kompletnie inną domeną. W żadnych materiałach zewnętrznych reklamujących akcję nie było naszego loga. Jesteśmy co prawda współorganizatorem akcji i włożyliśmy w nią wiele pracy i środków więc jesteśmy zszokowani, że przez takie działanie może zostać nadwyrężony wizerunek akcji, która tak wiele zrobiła dobrego dla zwierząt.
Fundacji Viva pomagamy od ponad 7 lat i nigdy nie publikowaliśmy żadnych notek prasowych, nie publikowaliśmy reklam przekazując karmę czy wspierając finansowo inne działania Fundacji, a robimy to bardzo regularnie do dzisiaj.
Sytuacja jest bardzo nietypowa ponieważ pewnie nie wiele sklepów działa tak mocno charytatywnie. Osoby które szykują kreację po stronie wydawcy reklam stawiają zawsze na jak najlepszy odzew reklamy. My niestety nie prowadzimy przez sieć afiliacyjną kampanii banerowych stąd ilośc dostępnych kreacji w naszym programie jest mocno ograniczona. Ktoś kto szykował kreacje na potrzeby tej reklamy najprawdopodobniej założył, że skoro pojawiła się kiedyś w mediach informacja, że jesteśmy współorganizatorem tej akcji może wykorzystać materiały do reklamowania naszej oferty. Zawsze odcinaliśmy się od takich działań. Akcje charytatywne nie były źródłem naszej promocji. 
Jesteśmy w stałym kontakcie z firmami odpowiedzialnymi za narażenie wizerunku Pani Majki Jeżowskiej, akcji Paka dla Bezdomniaka oraz naszego sklepu na szwank. Podjęliśmy odpowiednie kroki prawne i dołożymy wszelkich starań, żeby cała sytuacja została jak najszybciej całkowicie wyjaśniona i nie godziła w dobre imię wszystkich uwikłanych w ten spór stron.

RadioZET.pl/ Jastrząb post/ SW