Obserwuj w Google News

McDonald's zatrudnił Matę, teraz czas na KFC. Sieć restauracji rozpoczęła współpracę z innym raperem

2 min. czytania
17.11.2021 12:13
Zareaguj Reakcja

McDonald's podjął współpracę z Matą. Jego zestaw cieszy się dużą popularnością wśród młodzieży. Konkurencyjną sieć KFC także postanowiła zlecić reklamę raperowi. Kogo wybrano?

KFC
fot. shutterstock.com/Zdjęcie poglądowe

Mata niedawno rozpoczął kampanię promującą sieć restauracji McDonald's. Podobnie jak zagraniczne gwiazdy pokroju Travisa Scotta, młody raper otrzymał możliwość stworzenia własnego zestawu, który może zakupić w "Maku" każdy fan artysty. Jego udział w promocji sieci fast food spotkał się z ogromem krytyki. Główny zarzut?  Promowanie niezdrowego jedzenia wśród przedziału wiekowego, w którym wzmaga się problem otyłości.

McDonald's ma Matę. Z którym raperem współpracuje KFC?

Zainteresowanie akcją "Mata przejmuje Maka" było ogromne. Twórcy kampanii zanotowali trzykrotny wzrost liczby unikalnych użytkowników aplikacji McDonald's. Jednak jak podaje portal Wirtualne Media, sukces nie przyniósł tak dużych zysków, jak mogłoby się wydawać. Poprawił się wizerunek marki, ale tylko w grupie wiekowej 18-29 lat, jednak ogólny odsetek klientów restauracji pozostał stały. Co więcej, grupa wiekowa 30-44 lata odnotowała spadek wskaźników wizerunkowych np. opinii o jakości produktów. Agencja Inquiry, która badała wyniki kampanii, zaznacza, że grupa ta jest bardzo istotna dla rozwoju McDonald's, ponieważ znajdują się w niej rodzice, którzy decydują, gdzie rodzina zje obiad z dziećmi.

Redakcja poleca

Śladami McDonald's poszła inna sieć fast food — konkurencyjne KFC. Restauracja podjęła współpracę z innym raperem, który promuje markę w swoich mediach społecznościowych.

Edzio skrytykowany za współpracę z KFC

Tym razem mamy do czynienia z nieco mniejszym rozmachem. Post stworzony we współpracy z KFC pojawił się na Instagramie Edzia. Raper zachęcał do spróbowania nowości sieciówki. Na zdjęciu w ręce rapera pojawił się Kentucky Gold Wrapper.

Artysta spotkał się ze sporą krytyką po opublikowaniu wpisu. W komentarzach pojawiły się zarzuty podobne do tych, które użyto w przypadku Maty - promocja słabej jakości jedzenia. Fani rapera zauważyli również przesyt reklam na profilu Edzia.

Edzio odniósł się do zarzutów na Insta Stories. Twórca nie rozumie, dlaczego jego obserwujący mają problem z faktem, iż zarabia, publikując treści w mediach społecznościowych.

W ogóle bawi mnie to prucie się do ludzi, którzy mają zasięgi na Instagramie o to, że coś reklamują. Co jest złego, że wykorzystują zasięgi, żeby zarabiać hajsy? Jak wrzucam normalne zdjęcie, nikt nie ma z tym problemu. Jak wrzucam zdjęcie, które wygląda identycznie, tylko jest na nim kanapka z KFC czy cokolwiek innego, to nagle jest problem. Co wam to przeszkadza? Prujecie się do babeczki, która siedzi na kasie w Biedronce, że siedzi i zarabia hajs? Że sprzedała się dla Biedronki, bo Biedronka jej płaci za to, że siedzi na kasie?
10 gwiazd muzyki, które nienawidzą swoich przebojów. Tych hitów nie mogą słuchać [WIDEO]