„Furioza“ kolejnym globalnym hitem Netflixa. Polski film zawojował zestawienie TOP10 serwisu [WIDEO]
„Furioza” to kolejny globalny hit platformy streamingowej Netlflix. Polska produkcja z udziałem Mateusza Damięckiego zawojowała światowe zestawienie najchętniej oglądanych produkcji nieanglojęzycznych, dostępnych w serwisie. Ile czasu poświęcono na oglądanie polskiego hitu? Sprawdziliśmy.

„ Furioza”, czyli polska produkcja opowiadająca o kibolskim półświatku i konszachtach z gangami, stała się globalnym hitem Netflixa. Polski film zadebiutował w międzynarodowej bibliotece serwisu w piątek 1 kwietnia i od tego czasu nie schodził z czołowych miejsc zestawienia TOP10 nieanglojęzycznych produkcji w wielu krajach świata. Wedle oficjalnych danych platformy w pierwszym tygodniu wyświetlania produkcji, „Furioza” zawojowała zestawienie oglądalności w aż 74 krajach świata. W tym czasie znalazła się na czołowej pozycji m.in. w takich krajach jak: Brazylia, Belgia, Chorwacja, Czechy, Francja, Grecja, Hiszpania czy Maroko.
“Furioza” – ile godzin spędzono na oglądaniu polskiego filmu na Netflixie?
Od jakiegoś czasu Netflix wprowadził nowy sposób sprawdzania oglądalności danej produkcji. Teraz serwis sumuje ogólną liczbę czasu spędzonego na oglądaniu wybranego tytułu i w ten sposób podaje dane na temat popularności danych tytułów.
Wedle serwisu Netflix TOP 10, który zbiera dane oglądalności produkcji, znajdujących się na platformie, wynika, że w dniach 4-10 kwietnia, a więc w pierwszym tygodniu wyświetlania produkcji obraz oglądano przez blisko 24 mln godzin.
Jak wyliczyli dziennikarze portali Rozrywka Blog, jeśli uznać, że każdy widz obejrzał ponad dwugodzinny film w całości, oznacza to, że w pierwszych dniach emisji produkcję obejrzało ok. 12 mln ludzi. Oczywiście dane te są szacunkowe, gdyż Netflix nie tylko liczy każdą obejrzaną minutę produkcji, co jeszcze szacunki te zakładają, że każda osoba oglądała film sama. Na potrzeby uproszczonej liczby widowni, możemy jednak uznać podobne założenie.
Co ciekawe – w Polsce „Fuziora” była numerem jeden zestawienia tylko przez kilka pierwszych dni. W okresie 4-10 kwietnia obraz został zdetronizowany przez inną polską produkcję – film „Gierek”, który pojawił się w serwisie 6 kwietnia.
„Furioza” – zwiastun
Film reklamowany jest następującym materiałem promocyjnym:
„Furioza” – gdzie oglądać film?
Film „Furioza” dostępny jest na platformie streamingowej Netflix. Produkcję możemy oglądać także w serwisach Canal+ Online, czy na platformach umożliwiających wykup dostępu do wybranego tytułu, jak: Chili, Player.pl, Rakuten czy VOD.pl. Co ciekawe – w serwisie Canal+ Online dostępna jest także rozszerzona, serialowa wersja filmu, na którą składają się cztery 45-minutowe odcinki.
Czytaj także: Filmy na Wielkanoc 2022: Netflix, HBO Max, Apple TV+, Amazon Prime Video
RadioZET.pl/NetflixTop10/Rozrywka Blog/informacja prasowa Netflix/YouTube
Polskie filmy i seriale XXI wieku, które stały się międzynarodowymi hitami [GALERIA]