Zamknij

Telewizja Polska przegrała w sądzie z aktywistami LGBT. TVP zapłaci za film "Inwazja LGBT"

Maciej Friedrich
22.06.2022 10:32
Jacek Kurski
fot. screen: Super Express

Telewizja Polska przegrała w sądzie z aktywistami LGBT, którzy domagali się odszkodowania i przeprosin za emisję filmu "Inwazja LGBT", który miał zostać uznany za homofobiczny. Zdaniem sądu materiał wyemitowany przez TVP naruszył zasady rzetelności dziennikarskiej.

Telewizja Polska od dłuższego czasu musi mierzyć się z falą krytyki ze strony osób, które widzą wyraźny związek publicznej stacji z partią rządzącą. Wielokrotnie materiały emitowane na antenie TVP budziły ogromne kontrowersje, począwszy od informacyjnych pasków "Wiadomości", poprzez tendencyjne wydźwięki programów po emitowane dokumenty i reportaże. Jednym z najgłośniej komentowanych materiałów był film "Inwazja LGBT", który pojawił się w październiku 2019 roku. Dokument pokazywał, jak "ideologia LGBT" opanowuje Europę, a nasz kraj wskazywał jako "ostatni bastion obrony świętości przed zgorszeniem i demoralizacją". Twórcy zestawili między innymi działania Kampanii Przeciw Homofobii z postulatami legalizacji pedofilii, nie przedstawiając jednak żadnych dowodów.

Nic dziwnego, że film wzbudził ogromne oburzenie i został uznany za materiał homofobiczny i promujący kłamstwa na temat środowiska LGBT. Kampania Przeciw Homofobii zdecydowała się na pozew przeciwko TVP o naruszenie dóbr osobistych. We wtorek 21 czerwca Sąd Okręgowy w Warszawie ogłosił wyrok. Publiczna stacja została ukarana i musi zapłacić odszkodowanie oraz zamieścić przeprosiny.

ZOBACZ TAKŻE:  Najbardziej zaskakujące paski TVP [GALERIA]

TVP przegrała w sądzie. Stacja musi przeprosić za film "Inwazja LGBT"

- Ponad 35 tys. zł odszkodowania na rzecz organizacji LGBT, przeprosiny w głównym wydaniu "Wiadomości", zakaz rozpowszechniania filmu – tak TVP zapłaci za homofobiczny materiał "Inwazja LGBT" z października 2019 r. - poinformował portal OKO.press. Sąd miał uznać, że Telewizja Polska naruszyła dobra osobiste poprzez publikację materiału, który naruszał zasady rzetelności dziennikarskiej. 

- Sędzia Rafał Wagner w ustnym uzasadnieniu wyroku przyznał, że w materiale posłużono się wyrwanymi z kontekstu fragmentami rozmów, a także manipulacjami - pisze OKO.press.

Przeprosiny mają zostać opublikowane w głównym wydaniu "Wiadomości" w ciągu siedmiu dni. Kampania Przeciw Homofobii domagała się następującej treści komunikatu:

- Telewizja Polska S.A. z siedzibą w Warszawie przeprasza stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii z siedzibą w Warszawie o bezprawne naruszenie dóbr osobistych stowarzyszenia, tj. naruszenie jego dobrego imienia oraz wolności w sporządzenie z naruszeniem zasad rzetelności i staranności dziennikarskiej materiale pt. "Inwazja" wg. Scenariusza i reżyserii Przemysława Wenerskiego - czytamy.

Jeszcze w 2020 roku sąd nakazał TVP usunięcie filmu "Inwazja LGBT" z serwisu YouTube.