Zamknij

Eurowizja 2022. Logo wywołało dyskusje. Z czym kojarzy się polskim fanom konkursu?

26.01.2022 12:31
Eurowizja
fot. shutterstock.com/Zdjęcie poglądowe

Eurowizja 2022 doczekała się swojego sloganu oraz logo. Grafika towarzysząca w tym roku konkursowi wywołała liczne dyskusje i skojarzenia. 

Eurowizja 2022 została zaplanowana na 10-14 maja, a gospodarzami imprezy dzięki wygranej Maneskin będą Włochy. Koncerty odbędą się w Turynie w hali Pala Alpitour. Niedawno poznaliśmy slogan oraz logo towarzyszące 66 Konkursowi Piosenki Eurowizji.

Eurowizja 2022. Logo wywołało dyskusje wśród Polaków

W tym roku postawiono na piękno. Rywalizacji podczas Eurowizji 2022 będzie przyświecać hasło "The sound of beauty" czyli "Dźwięk piękna". Logo oraz slogan konkursu mają łączyć się z projektem eurowizyjnej sceny, który zobaczymy już niedługo.

"The sound of beauty" to już dziewiętnaste w historii hasło, które stało się motywem przewodnim konkursu. W jego przypadku obyło się bez większych kontrowersji, czego nie można powiedzieć o komentarzach na temat nowego logo.

Eurowizja 2022. Z czym kojarzy się logo rywalizacji?

W wypowiedziach na temat opublikowanej grafiki przeważają nieprzychylne opinie na jej temat. Większość obserwatorów, którym logo nie przypadło do gustu, zarzuca twórcom amatorszczyznę. Fanom konkursu bardzo nie spodobała się też wyraźna komercjalizacja imprezy w postaci niemalże takiej samej wielkości napisu "Eurowizja" oraz informacji o partnerze imprezy - Moroccan Oil. Dyskusje wywołały również nieregularne kształty wokół okręgu. Padł nawet komentarz, że to nawiązanie do koronawirusa.

W Polsce również pojawiły się złośliwe uwagi wobec twórców grafiki. Jak czytamy w serwisie Interia, internetowi krytycy twierdzą, że grafika przypomina znak Akademii Przebudzenia Edyty Górniak. Inni kreatywni komentujący widzą w znaku wizualizacje z Windows Media Playera, logo teleturnieju "Milionerzy" czy kubek z parującym napojem.

RadioZET.pl/Interia