Zamknij

Netflix z reklamami: Microsoft pomoże przygotować nową wersję serwisu

14.07.2022 11:24
Netflix - logo
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Netflix tańszy, ale z reklamami – to hasło słyszymy od kilku tygodni. Właśnie poinformowano, że nad nową wersją serwisu gigant VOD będzie pracować z firmą Microsoft. Kiedy ruszy nowa wersja platformy?

Netflix z reklamami” przewija się przez usta wszystkich użytkowników serwisu oraz samego internetu od kilku tygodni. Gdy wyniki I kwartału okazały się niezadowalające dla giganta VOD – pierwszy raz od 10 lat zanotowano spadek liczby subskrypcji – szefowie serwisu zaczęli rozważać nowe możliwości. Najpierw zwolniono część pracowników, a następnie postanowiono wprowadzić tańszą wersję serwisu z reklamami, żeby „dać użytkownikowi większy wybór”. Teraz dowiadujemy się kto pomoże firmie stworzyć nową, wypełnioną reklamami wersję portalu.

Netflix stworzy serwis z reklamami wraz z Microsoftem 

Jak informują dziennikarze portalu NaEkranie.pl, powołując się na materiały amerykańskiego serwisu Digital Trends, w oparciu o informację prasową Netflixa, Microsoft został partnerem techonologicznym nowej wersji serwisu. Prace nad „Netflixem z reklamami” już trwają, a jak czytamy w komunikacie wystosowanym przez Grega Petersa, dyrektora operacyjnego Netflixa, połączenie sił z Microsoftem jest doskonale przemyślaną decyzją.

„Microsoft ma udowodnioną zdolność do wsparcia wszystkich naszych potrzeb podczas wspólnej pracy nad budową nowego planu z reklamami. Co ważniejsze, Microsoft zaoferował elastyczność w zakresie wprowadzania innowacji w czasie, zarówno po stronie technologii, jak i sprzedaży, a także silne zabezpieczenia prywatności dla naszych użytkowników.” 

Peters podkreśla, że prace nad nową wersją serwisu dopiero się rozpoczęły, jednak już teraz obu firmom przyświecają dwa cele – „większy wybór dla konsumentów i lepsze niż w liniowej telewizji oferty dla reklamodawców”.

Firmy nie zdradzają na razie większych szczegółów dotyczących współpracy.

Netflix z reklamami – jaka cena?

Netflix w swoim komunikacie nie poinformował jeszcze, ile dokładnie wyniesie niższa cena nowego abonamentu, ani w jaki sposób reklamy byłyby inkorporowane w produkcje serwisu. Czy blok reklamowy pojawiałby się na początku każdej produkcji (jak to czasem bywa w wypadku produkcji na platformie Amazon Prime Video), czy w trakcie, bądź podczas napisów końcowych? Na razie szczegółowe rozwiązania nie zostały jeszcze opisane.

Netflix z reklamami – kiedy wejdzie nowa wersja serwisu?

Na razie nie wiadomo też, kiedy dokładnie „Netflix z reklamami” miałby pojawić się na rynku. Wstępnie mówiło się o połowie 2023 roku, jednak istnieje spore prawdopodobieństwo, że szefowie platformy będą chcieli przyspieszyć ten proces. Na razie nowe spotkanie inwestorskie, podczas którego omówione zostaną wyniki za II kwartał roku, ustalone jest na 19 lipca. Wtedy możemy poznać więcej szczegółów co do dalszych planów największej platformy streamingowej na świecie.

Czytaj także: "Dziewczyna ze zdjęcia": film Netflixa przeraził widzów. O czym opowiada?

RadioZET.pl/NaEkranie.pl/Digital Trends/informacja prasowa Netflix

Inni Ludzie - kadr z filmu
12 Zobacz galerię
fot. materiały prasowe Warner Bros.